חשיפה • המועצת תכריע: האם הפרת הסכם הקצבאות תביא לפרישה מהקואליציה

מני גירא - שוורץ No Comments on חשיפה • המועצת תכריע: האם הפרת הסכם הקצבאות תביא לפרישה מהקואליציה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התכנסות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הצפויה מחר, עומדת להיות מותחת קריטית ומהותית, בנוגע להמשך דרכם של חברי הכנסת מאגודת-ישראל בממשלה.

הכינוס, צפוי להתקיים כאמור מחר בשעה 17:30 בבית הועד הפועל של אגודת ישראל בירושלים, והוא יתקיים למרות שלפחות שלושה מהאדמורי"ם אינם שוהים בישראל.

הסיבה לכינוס הדחוף, שנקבע למעשה מהיום (א) למחר (ב'), היא הנושא המרכזי שעל סדר היום: סוגיית התקציב ורצון ראש הממשלה להפר הסיכומים עם יהדות התורה.

כזכור, בימי המו"מ הקואליציוני התעקש סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי במסגרת החזרת קצבאות הילדים, כבר ב-2015 יזכו המשפחות לתקציב. נציגי הליכוד התנגדו, אולם לבסוף נקבע כי התשלום יהיה רק מימי כהונת הממשלה הנוכחית ויבוצע רק לאחר העברת התקציב, רטרואקטיבית.

ראש הממשלה נתניהו כאמור מתנגד לכך, ואת זה שמעו הנציגים החרדים שישבו אמש אל תוך הלילה עם נתניהו. אך בעוד גפני ודרעי לא יצאו למאבק בעניין, ליצמן, שהתעקש כבר בזמן המו"מ הקואליציוני על סעיף זה, כפי הנראה בהוראת מרן האדמו"ר מגור, מחכה להכרעת רבותיו, שכאמור יתכנסו מחר בעניין.

יצויין כי אפשר וגם עניין החוק הנורווגי ופרישתו האפשרית של פרוש עבור כניסת יעקב אשר, וכן שאלת הנציג בוועדה למינוי דיינים – יעלו מחר על שולחן דיוני מועצת גדולי התורה.



0 תגובות